…czyli moja droga od Kivi Concept Studio do Smart Marketing On-Line. 

Nazwa firmy – jej wybór wielu osobom spędza sen z powiek. Tak też było w moim przypadku. Z perspektywy czasu wiem, że jest to ważne, ale nie najważniejsze. Zaraz dowiesz się dlaczego i czy faktycznie jest to tak istotne dla Twojego  biznesu?

Nazwa firmy

Nazwa firmy to nazwa, pod którą rejestrujesz swoją działalność gospodarczą. Pod tą nazwą Twoja działalność będzie widnieć w urzędach, w bankach, posługiwać się nią będziesz załatwiając formalności z klientami lub kontrahentami, np. wystawiając faktury.

Z tego względu często zaleca się, by nazwa była przede wszystkim praktyczna , tj.:

  • krótka,
  • prosta,
  • łatwa do podyktowania przez telefon, czy w sklepie,
  • uniwersalna, na wypadek przebranżowienia się, czy zmiany profilu działalności.

 

Nazwa marki

W przypadku gdy nazwa Twojej firmy tożsama będzie z marką, warto zadbać o atrakcyjność i oryginalność, po to by:

  • zwrócić na siebie uwagę,
  • zostać zapamiętanym,
  • wyróżnić się na tle konkurencji.

Uwzględnić należy:

  • co oferujesz (jaki jest Twój produkt i usługa),
  • specyfikę branży,
  • kim jest Twój klient, jaki jest jego gust,
  • jakie są wartości, styl i charakter Twojej marki,
  • konkurencję.

 

Jedna firma, klika marek

Jeżeli w ramach Twojej firmy prowadzone będą różne działalności wymagające odrębnej komunikacji marketingowej, dla każdej z nich utworzyć możesz odrębną markę z osobną strategią marketingową.

Przykładem jest firma LPP S.A., będąca właściciel marek:

  • SinSay
  • CroppTown
  • House
  • Reserved
  • Mohito

Każda z marek sprzedaje odzież, obuwie i dodatki. Każda reprezentuje inny styl, jakość i pułap cenowy. Komunikacja marketingowa nastawiona jest na zupełnie inne grupy odbiorców.

 

A jak było ze mną?

W momencie, gdy zakładałam swoją działalność gospodarczą zdecydowałam się posługiwać się nazwą dającą szerokie pole manewru:

  • Kivi, bo Kaczyńska Ivi (tak często mówią do mnie znajomi)
  • Concept Studio, bo szczerze mówiąc nie byłam w pełni zdecydowana, czym chcę się zajmować: biżuterią? fotografią? marketingiem?

 

O swojej firmie myślałam w kategoriach marki, więc istotna dla mnie była jest oryginalność, atrakcyjność oraz nasuwająca się w naturalny sposób identyfikacja wizualna. To, że nie była wzorowa pod kątem długości i prostoty, było dla mnie kwestią drugoplanową. Szczerze? Nigdy nie miałam i nie mam problemu z posługiwaniem się nią.

 

Jednak po pewnym czasie, z mnogości koncepcji, które kłębiły sie w mojej głowie i które próbowałam wcielić w życie, wyklarowała się jedna, wiodąca myśl:

Żadnej działalności biznesowej nie da się realizować bez marketingu,

a marketing jest właśnie tym, w czym czuję – mam wiedzę, doświadczenie, pomysły i chęć rozwoju.

 

W KOŃCU zdecydowałam się zakomunikować światu to, czym się konkretnie zajmuję, w czym się specjalizuję, w czym jestem dobra. Postanowiłam wyłożyć kawę na ławę, nazwać rzeczy po imieniu, bez krygowania się i chodzenia dookoła tematu.

 

Smart Marketing On-line jest nazwą, która mówi sama za siebie, nie wymaga tłumaczeń i zbędnych słów. Może nie jest super ekstra-orginalna, ale jestem w pełni przekonana, że Klienta interesuje przede wszystkim  jakość moich usług i korzyść, którą osiągnie współpracując ze mną.

 

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? Daj znać w komentarzu 🙂

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: