Jeśli działasz na Instagramie w celech biznesowych, to istotne jest, abyś wiedziała/wiedział, czym są zbanowane hashtagi!

Dlaczego? Nieumiejętne stosowanie hashtagów, w tym nieświadome zamieszczanie zbanowanych hashtagów, może mieć poważne skutki.  Mogą nimi być drastyczne obiżenie zasięgów, a nawet zablokowanie konta. 

Aby Twoja praca na Instagramie przynosiła jak najlepsze efekty, dowiedz się czym są zbanowane hashtagi na Instagramie i jak ich unikać. 

obrazek do artykułu o zbanowanych hashtagach

Co to są hashtagi?

Zacznijmy od podstaw. Hashtagi to słowa kluczowe, poprzedzone symbolem #, które pomagają w kategoryzacji treści na Instagramie. Dzięki nim, nasze posty mogą być łatwiej odkrywane przez osoby zainteresowane daną tematyką, co z kolei zwiększa zasięg naszych publikacji.

Instagram pozwala dodać aż do 30 hashtagów do pojedynczego postu, co daje szerokie pole do popisu w dotarciu do nowych odbiorców.

Hashtagi umieszczać możemy w opisie, pod nim lub w komentarzach.

Oczywiście hashtagi nie są jedynym sposobem zwiększania zasięgu – obserwuj  @iwonakaczynskapl na Instagramie, by poznać kolejne. 

Zbanowane hashtagi na Instagramie – co to takiego?

Są to hashtagi zablokowane przez Instagram.  Użycie takiego hashtagu do postu lub rolki spowoduje, że post ten będzie mieć ograniczony, lub nawet zerowy zasięg. Owszem, pojawi się on na Twoim profilu, ale nie będzie się wyświetlać użytkownikom w aktualnościach. Taki post nie przysporzy Ci nowych reakcji, polubieni, czy nowych obserwujących.

Jeśli użyjesz do swojego postu, czy rolki zbanowanego hashtagu, cała Twoja praca pójdzie na marne, bo zasięg będzie bardzo słaby lub nawet zerowy.

 

Dlaczego niektóre hashtagi są zbanowane?

Dzieje się tak ze względu na to, że są one masowo stosowane niezgodnie z przeznaczeniem, np. dodawane są do postów o niewłaściwej treści, wprowadzającej w błąd lub naruszającej regulamin Instagrama.

Zbanowane hashtagi podzielić możemy na oczywiste i nieoczywiste:

  • Oczywiste, to te, o których możemy domyśleć się, że łamią regulamin. Najczęściej są one powiązane z nagością, przemocą lub tego typu sprawami.
  • Nieoczywiste, to te o których nieprzypuszaczlibyśmy, że ktoś może wykorzystać je do zamieszczania niewłaściwych treści. Przykłady takich hashtagów to wyglądające niewinnie słowa typu np. lulu, boho, czy besties.

To co  łączy zbanowane hashtagi, to duża popularność i fakt, że zazwyczaj są w języku angielskim.

 

Jak sprawdzić zbanowane hashtagi?

Istnieje wiele aplikacji do do dobierania i sprawdzania hashtagów. Nie są one idealne i często nie wykrywają zbanowanych hashtaggów.

Dlatego najpewniejszą metodą jest ręczne sprawdzenie każdego hashtagu, którego chcemy użyć. Choć może to wydawać się pracochłonne, jest to istotne dla zachowania zdrowia naszego konta na Instagramie.

W swoim video na YouTube, aby dowidzieć się, jak to zrobić krok po kroku.

Tutorial

 

Podsumowanie

Zrozumienie działania i potencjalnych pułapek związanych z hashtagami na Instagramie jest niezbędne dla każdego przedsiębiorcy pragnącego skutecznie promować swoją działalność w mediach społecznościowych.

Unikanie zbanowanych hashtagów to podstawa, aby nasze treści osiągały jak największy zasięg. Pamiętaj, aby regularnie odświeżać swoją wiedzę na temat zasad panujących na Instagramie i adaptować swoje strategie social mediowe do ciągle zmieniającego się środowiska.

Poznaj moją ofertę szkoleń z Instagrama dla biznesu: oferta

Pin It on Pinterest

Share This
%d bloggers like this: